среда, 19. март 2014.

Драматизација романа "Поп Ћира и Поп Спира", Стевана Сремца



Ликови:
Поп Ћира
Поп Спира
Перса
Сида
Габријела
Комшија
Комшиница
Водитељ
Наратор
I чин

Наратор: Ово је прича о двема породицама чији се живот нагло променио.

(Спира се враћа кући са пута)
Спира(Полако улази у кућу) Добар дан, драге моје!

Сида: Добар ти дан, Спиро! Како је било на путу?

Спира: Па, добро...

Сида: Скрати причу, овде се свашта издешавало! (Сида шапуће Спири)

Наратор: Госпођа Сида је већ добро спремила поп Спиру и напунила му уши, остало је само још да и госпођа Перса учини исто.
(Ћира се такође враћа кући са пута)

Перса: Ћиро, добро је да си се вратио, ми смо се већ забринуле за тебе.

Ћира: Није требало да бринете, шта има ново овде?

Перса: Овде се свашта издешавало, ма, ништа ме не питај!

Ћира: Реци Персо, шта је толико страшно?

Перса: Више ни у шопинг не могу да идем, зар ниси приметио да носим одећу коју сам купила пре недељу дана, и све то због твојих комшија.

Ћира:Реци Персо,шта се десило?
(Перса разговара са Ћиром)

Наратор: Ни госпођи Перси ништа није промакло!
Остало је још само да се попови састану.

II чин

Ћира: Добар дан комшија, можемо ли накратко да поразговарамо?

Спира: Добар дан и теби, наравно, зашто да не?

Ћира: Не знам, да ли са вама вреди разговарати?

Спира: Па, ако нећеш са мном, можеш разговарати са мојом кућном помоћницом.

Ћира(Љут): Са њом би више вредело разговарати него са тобом.

Спира: Еј бре!

Ћира: Шта ти мени: Еј бре!

Спира: Реци већ једном шта хоћеш!

Ћира: Да ти и твоја породица оставите мене и моју породицу на миру!

Спира: Моја породица да остави вас на миру? Боље рећи да ваша породица остави моју породицу!

Ћира: Видим ја да ће овде бити рата и батина!

Спира: Па и биће рата и батина! (Обојица љутито одлазе на супротну страну).

III чин

Габријела: (Улази код комшије) Добар дан комшија!

Комшија: Добар дан госпођице Габријела.

Габријела: Јесте л' чули шта има ново?

Комшија: Не, зашто?

Габријела: Поп Ћира и Поп Спира су у свађи, има разних коментара на Фејсбуку!

Комшија: Није могуће! Шалиш се!

Габријела: Оооо да! И те како је тачно.

Комшија: Па шта се то догодило?

Габријела: Више информација наћи ћете на www.попцираипопспира.цом!

Комшија: Немам интернет, нисам платио рачун за овај месец.

Габријела: Не брини покупила сам ја неке информације па...

Комшија: Причај...Јој извини, седи, хоћеш нешто да попијеш?

Габријела: Pouvez-vous mettre de l'eau?

Комшија: Шта? (Зачуђено)

Габријела: Вода, вода. (Пуцка прстима).

Комшија: Ахааа, добро, сачекајте тренутак...(Одлази по воду)

(Док комшија није ту, Габријела слика неуредан сто од ручка)

Габријела: Биће ово главна вест на Фејсбуку!

Комшија: (Улази) Извините што сте чекали.

Габријела: Nir majnd!

Комшија: Шта???

Габријела: Ало,  човече, зар ти не знаш енглески?

Комшија: Ја?! Ти то мене вређаш, какво је то понашање?

Габријела: Ју! Ако вам сметам, ја могу и да одем!

Комшија: Што се мене тиче, можеш одмах да одеш! Не желим више очима да те видим!

Габријела: Јууу! Зар ви то мени? Ја сам дошла да Вам испричам важну вест а ви мене терате!

Комшија: Иста си као моја жена, све сте ви алапаче!

Габријела: Ја алапача? Не могу више ово да трпим, идем ја!

Комшија: (Крсти се)  Хвала Богу!
(Улази комшиница)

Комшиница: Где ћете госпођице Габријела?

Комшија: Ма каква је она госпођица?

Комшиница: Ти ћути!

Габријела: Од сада ћу се држати метар даље од ваше куће!

Комшиница: Па зашто?

Габријела: Не желим ништа да причам, али жао ми Вас је!

Комшиница: Мене? Зашто?

Габријела: За каквог пробисвета сте се удали?!
(Габријела излази)

Комшиница: (Љутитим гласом) Шта си јој рекао?

Комшија: Ко? Ја? Ма ништа, зашто мислиш да сам ја све урадио? Увек сам је крив!

Комшиница: Мислиш да сам се ја јуче родила, нашао си кога ћеш да лажеш!?

Комшија: Ах, ви жене, све сте исте!


IV чин(Интервју)

Овај инцидент попримио је шире размере. На Фејсбуку су се појавили разни коментари, а на Твитеру се водио прави рат између оних који су подржавали поп Ћиру и оних који подржавају поп Спиру. На све то ни Оља Бећковић није остала равнодушна па је у своју емисију Утисак недеље позвала попове да се најзад разјасни права природа њиховог сукоба.

Водитељ: Добро вече, ааа , вечерас  први пут у емисији Утисак недеље главом и брадом поп Ћира и поп Спира!

Поп Ћира и поп Спира: Добро вече и вама!

Водитељ: Шта ви мислите, поп Ћиро, о статусу поп Спире који гласи, цитирам "Породица поп Ћире је прва започела ову свађу"?

Ћира: Шта ја? Моја породица? То није истина!

Водитељ: А шта ви мислите, поп Спиро, о статусу поп Ћире да никада више неће проговорити са вама?

Спира: Ту је у праву, јер ни ја више никада нећу проговорити са њим!

Ћира: Добро!

Спира: Добро. (Исмевајући га)

Ћира: У реду!

Спира:У реду. (Исмевајући га)

Ћира: Сјајно!

Спира: Сјајно.(Исмевајући га)
(Улазе жене чупајући се за косу)

Ћира и Спира: Пусти моју жену!

Ћира и Спира: Реци твојој жени да пусти моју жену!
(Гурајући се жене излазе)

Водитељ: Како коментаришете свађу између ваших жена?

Спира: Шта има да се коментарише, његова жена је прва почела.

Ћира:Како се усуђујеш да тако говориш о мојој жени? (Љутито)
Моја жена је много лепша а и згоднија од твоје жене. А зар ниси погледао твоју жену, ниси је скоро водио у шопинг.

Спира: Како можеш то да кажеш, водио сам је пре две недеље у шопинг.

Ћира: Пре две недеље? Ја своју жену сваки дан водим у шопинг и то никад у исти бутик.

Спира: Видим, жена ти изгледа као дворска луда.

Ћира: Ево да ти докажем, одвешћу је у Париз својим приватним авионом и купићу јој шта год хоће!

Спира: Ахаа, нема шансе!

Ћира: Жено!

Перса: Молим?

Ћира: Идемо у Париз.

Перса:(Подлакти мужа) Гоу шопинг! (Весело)
(Улази Сида, прилази Спири)

Сида: Спиро,шта то значи?
(Сви је гледају)

Спира: Па знаш, оно...(Подиже обрве,намигује јој)

Сида: А, да оно, аха, знам, па да, знам, знам. То је оно кад.... знаш!

Перса: (Одмери је)  Не знаш!

Спира: Ти то вређаш моју жену?

Перса: Ма...

Ћира: Душо, не секирај се, не обраћај пажњу на њих, закаснићемо на авион. Хајдемо.
(Излазе Ћира и Перса)

Водитељ: Шта ви имате да кажете на ово?

Спира: Шта имам да кажем? Хммм! Сидо водим те у шопинг!

Сида: Гоу пинг!

Спира: (Промрмља) каже се гоу шопинг!

Сида: А да,мислим, гоу шопинг!

Спира: Хајдемо! (Излазе држећи се за руке)

Водитељ: Остадох ја сама! Па добро, време је да одјавим емисију!
(Габријела улази показујући телефон публици)

Габријела: Стани, стани сестро, имам врло важну вест!

Водитељ: Па кажи која је то важна вест.

Габријела: Ево видите, ово је доказ како ваш, мој бивши комшија води рачуна о својој кући!
(Улазе комшија и комшиница)
(Комшиница јури комшију  метлом)
(Стану, збуњено погледају лево, десно и настављају да се јуре)

Комшиница: (Погледа Габријелу) А ти?! (Сви се јуре и излазе са сцене)

Водитељ: Све сте видели, а мени још остаје да вам кажем довиђења!

Наратор: Овако се завршио овај комични догађај.


Аутори:
Невена Грегорић,
Милена Рвовић,
Анастасија Васиљевић

Нема коментара:

Постави коментар